یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو خرداد ماه 1400

دوربين مداربسته / مطالب كاربردي در زمينه دوربين هاي مداربسته

مكان مناسب نصب دوربين مداربسته

۱۳ بازديد

دوربين مداربسته ايمني محل كار خود را بايستي در كجا قرار بدهم؟ اين سوال ممكن است ساده به نظر برسد. به طور خاص مي خواهيد چه چيزي را در ديد خود داشته باشيد؟ ممكن است عواملي وجود داشته باشند كه شما انها را در مسير تصميم گيري براي محل استقرار دوربين مداربسته امنيتي محل كار خود در نظر نگرفته باشيد. من ليستي تهيه كردم كه ممكن است بررسي آن در پشتيباني قسمت به قسمت كاربردي برنامه شما مفيد باشد.

پاركينگ هاي خارج ساختماني: به طور حتم يكي از شايع ترين محل هاي نصب دوربين مداربسته حفاظتي و يكي از سخت ترين محل هاي مورد حفاظت، پاركينگ هاي هستند. معمولا پاركينگ ها فضاهاي بزرگ مورد استفاده جهت ورود و خروج هستند. بعلاوه شما همواره با بسياري از متغيرها و موارد ناشناخته سر و كار خواهيد داشت. اين بدان معناست كه بايد هميشه آمادگي مواجهه با حادثه اي كه در اين فضاي بزرگ اتفاق مي افتد را داشته باشيد.

حياط ها: حياط ها معمولا جاهايي هستند كه شركت ها دارايي هاي گران قيمت خود را آنها نگهداري مي كنند. ماشين آلات و ابزار آلات و ديگر وسايل بزرگ در اين محيط ها نگه داري مي شوند. اين موضوع ممكن است در امر ايمني بسيار پيچيده به نظر برسد. در بهترين حالت ممكن دوربين مداربسته براي ديدباني نقاطي خاص معين و جاي گذاري مي شوند. دوربين مداربسته مگاپيكسلي و دوربين مداربسته محرك خودكار مي توانند بهترين گزينه ها باشند. و البته تركيبي از اين دو نوع مي توانند بهتر هم باشد.

فضاي خارجي ساختمان: پوشش ورودي ها و خروجي ساختمان مي توانند چالش برانگيز باشد. و در حد امكان بهتر است دوربين مداربسته اين محيط با دوربين مداربسته هاي حياط و پاركينگ يكي نباشد و از دوربينمداربسته جداگانه اي براي اين كار استفاده كرد. هر چه ميزان ديد دوربين مداربسته وسيع تر در نظر گرفته شود، اجسام در تصوير كوچك تر به نظر خواهند رسيد. از اين رو مي بايستي براي ديدن جزييات بيشتر از تعداد دوربين مداربسته بيشتري استفاده كنيد.

امنيت و مديريت فضاي خارجي ساختمان: با بكارگيري دوربين مداربسته و سيستم ضبط مناسب مي توان با صرفه اقتصادي، از نقاط و مكان هاي حساس و غير قابل دسترسي براي عموم محافظت كرد. بسياري از سيستم هاي ضبطي قادر به ارسال پيامك ، ايميل و هشدار هستند تا در صورت بروز حركتي در پهنه ديد دوربين مداربسته، صاحب سيستم از آن مطلع شود. به علاوه دوربين مداربسته هاي پن تيلت قابليت تغيير مسير ديد و زوم كردن را دارند.

نام نويسي اتومبيل هاي خارج ساختمان: اطلاعات اتومبيل ها را مي توان براحتي ذخيره كرد. اين فرآيند بيشتر در گروي دوربين مداربسته است تا تايپ اطلاعات. درج اطلاعات اتومبيل ها مي تواند براي ارجاع به مسئولان كارآمد و موثر باشد.

ايمني داخل ساختمان: هنگاميكه در مورد ايمني داخلي صحبت مي كنيم بايستي عوامل متعددي را در نظر بگيريم. اولا ممكن است هر محلي را براي نصب دوربين مداربسته ضروري بدانيد. ثانيا حتما مي خواهيد تمام ورودي ها مجهز به دوربين مداربسته باشد. در مورد خانه تان با انجام اين كار مي توانيد از ورود مزاحماني كه از وجود دوربين مداربسته اطلاعي ندارند با خبر شويد.

كنترل دارايي هاي داخل ساختمان: بطور حتم يكي از دلايل استفاده از دوربين مداربسته در داخل ساختمان حفاظت از وسايل قيمتي داخل ساختمان مي باشد. با جاي گذاري دوربين مداربسته در محل هاي پر رفت و آمد مي توان از ورود و خروج افراد به داخل ساختمان مطلع باشيد. براي حفاظت از وسايل گران قيمت داخل ساختمان همواره استفاده از دوربين مداربسته اضافي در محل نگهداري اين وسايل توصيه مي شود. نظر ديگري نيز وجود دارد كه بر اساس آن بايد دوربينمداربسته هايي بر سر خروجي ها مستقر شود تا از خروج افراد اطلاعاتي ضبط كند.

جلوگيري از اتلاف زمان در فضاي داخلي: كنترل گذر زمان در امر فيلم برداري بيشتر از آنچه فكرش را بكنيد مهم است. بسيار اتفاق مي افتد كه همكاران بجاي يكديگر و بجاي دوستانشان در محل كار ساعت بزنند و براي استراحت به بيرون بروند و بعدا به اتاق كار خود برگردند.

كنترل فضاي داخلي: دوربين مداربسته هاي پوشش فضا هاي وسيع نيز امروزه محبوب شده اند. به كمك اين دوربين مداربسته مديران و صاحبان كار مي توانند بر روي فعالييت هاي كارمندان و كارگران خود نظارت داشته باشند. اين دوربين مداربسته مي توانند در جهت سياست هاي حفاظتي و نظارتي مديران براي كنترل كارمندان و اربابان رجوع مورد استفاده قرار بگيرند.

كنترل دارايي هاي پولي داخل ساختمان: در هر شغلي دارايي هاي ارزشمندي وجود دارد كه بايد مورد محافظت قرار بگيرد. هر چيز ارزشمندي از ماشين آلات و كامپيوتر گرفته تا گاوصندوق ها و اسناد و حتي خود كارمنداني كه در محيط مشغول بكار هستند كه پتانسيل دزديده شدن يا خراب شدن را دارند. مراقبت از اين اموال وظيفه اين دوربين مداربسته مي باشد.

ضبط اطلاعات اشخاصي كه به ساختمان وارد مي شوند: اگرچه اين مورد را در انتهاي گزارشم آورده ام، بايد بگويم مهمترين مورد همين است. ثبت اطلاعات افرادي كه به ساختمان ورود و يا از آن خروج ميكنند ممكن است در بسياري موارد حياتي باشد. استقرار دوربين مداربسته بر سر ورودي ها كه فقط فضاي ورودي و خروجي را پوشش دهد بسيار مهم است. اين دوربين مداربسته بايد اطلاعات و تصاويري از چهره اين افراد را در اختيار ما قرار دهد.

  1. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  2. دوربين مدار بسته
  3. قيمت دوربين مدار بسته
  4. خريد دوربين مدار بسته
  5. نصب دوربين مداربسته
  6. هايك ويژن
  7. دوربين مداربسته هايك ويژن
  8. دوربين مدار بسته هايك ويژن
دوربين مدار بسته

انتخاب تغذيه مناسب براي دوربين مداربسته

۱۱ بازديد

پس از انتخاب دوربين مداربسته ،انتخاب تغذيه مناسب (ترانس) از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. كه البته در خيلي از موارد به آن اهميت داده نمي شود. استفاده از منبع تغذيه بي كيفيت لطمه فراواني به كل سيستم وارد مي كند پس نبايد فقط براي خريد آن به نكاتي مثل ارزان بودن توجه داشت؛ نوع دوربين مداربسته و DVR هم براي انتخاب آن مهم است.
نكته پر اهميت اين است كه دوربين مداربسته باكيفيت يك روي سكه و كابل، كانكتور و تغذيه مناسب، روي ديگر سكه و ۵۰ درصد يك سيستم دوربين مداربسته است.
در اين مقاله به بررسي انواع منبع تغذيه مي پردازيم و شما را از نقاط ضعف و قوت آن مطلع مي سازيم:
در سيستم ها دو دسته كلي از منبع هاي تغذيه به كار مي رود با نام هاي «تغذيه مركزي» و «تغذيه مجزا».
بسياري از تغذيه هاي مركزي داراي خروجي هاي مجزا هستند، يعني اگر به علت مشكلات فني يكي از خروجي ها از كار بيفتد ،مابقي خروجي ها بدون هيچ مشكل به كا رخود ادامه مي دهند.
در داخل اين منبع تغذيه ها مدار الكترونيكي به كار رفته و به صورت ديجيتالي كار مي كند.

بيشتر تغذيه هاي مركزي فقط يك خروجي دارند كه به تمام دوربينها متصل مي شود و در اين صورت اگر اتصالي رخ دهد كل تصاوير قطع مي شود. در تغذيه هايي كه خروجي بيشتري دارند بايد طوري اين خروجي ها كار كنند كه كاملاً از هم تفكيك شده باشند و به هم راه نداشته باشند.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن تهران   نصاب دوربين مداربسته     دوربين مداربسته تي وي تي   پكيج دوربين مداربسته

در صورتي كه سيستم از تغذيه مناسبي استفاده كند اجراي كار بسيار سريع تر و بي نقص تر انجام مي پذيرد.
اگر براي هر دوربين مداربسته به صورت جداگانه تغذيه در نظر گرفته شود صرف نظر از زمان زياد نصب آن و از بين رفتن زيبايي محل براي روي كار بودن آن باعث مي شود تا در صورت بروز مشكل، فقط يك تصوير را از دست برود. همچنين مي توان از يك تغذيه مركزي پيشرفته يا از جعبه تقسيم استفاده كرد.
يكي ديگر از تجهيزات جانبي كه بايد در انتخاب آن دقت كرد آمپراژ تغذيه است كه اگر آمپراژ پايين باشد باعث افت و قطع تصوير مخصوصاً در دوربين مداربسته هاي ديد در شب مي شود.زيرا در دوربين مداربسته ديد در شب آمپراژ و تغذيه مناسب براي روشن شدن LED آن در تاريكي شب بسيار موثر است. اگر هم آمپراژ زيادي بالا باشد جريان زيادي بالا مي رود و منجر به سوختن سيستم مي شود.
در برخي از تغذيه ها ۲ يا ۳ قطع كن داخلي مناسب وجود دارد كه مي تواند از وارد شدن لطمه در نوسانات شديد جلوگيري كند.


   دوربين مداربسته  پكيج دوربين مداربسته   انواع دوربين مداربسته   دوربين مداربسته tvt  

دوربين مداربسته low-light

۱۲ بازديد

دوربين مداربسته سري low-light  اين امكان را به شما مي دهند كه در نور بسيار ضعيف قادر به داشتن تصويري به مراتب با كيفيت بالا تر از دوربين مداربسته مشابه (كه اين ويژگي را ندارند) را دريافت كنيد.

شما مي توانيد مدل هاي متنوعي از گروههاي dome,box,bullet را انتخاب كرده و  و با گرفتن تصاوير در نور بسيار كم، تصاوير بسيار واضحي را كه ميگيرد مشاهده كنيد.

اين سري از دوربين مداربسته ،ديد واضح و بدون نقص همراه با جزئيات دقيق در فضاهاي بسيار تاريك را براي شما  امكان پذير مي كند…

براي نظارت در شب از راهكار  low light استفاده كنيد

پيشگامان عرضه سيستم هاي حفاظتي و راهكارهاي نظارت ويدئويي، سري جديدي از دوربين مداربسته تحت شبكه low-light (سري X55) را عرضه نمود.

اين سري از دوربين مداربسته به منظور پاسخگويي به نياز بازار مبني بر تصويربرداري با كيفيت بالا در شب طراحي و عرضه شده است. در حال حاضر بسياري از دوربين مداربسته امنيتي پيشرفته قادر به حل اين معضل نشده اند. با وجود دوربين مداربسته هايي در كلاس جهاني كه شامل سري X55 مي باشند، اين مشكل برطرف گرديده است. زيرا با استفاده از حداقل روشنايي 0.005 lux @ F1.2، اين دوربين مداربسته مي توانند رنگ ها، اشكال، اندازه ها و حركت را در تاريكي نسبتا كامل را كاملا تشخيص دهند.

بهره گيري از الگوريتم ISP براي داشتن تصويري با كيفيت تر

با استفاده از تكنولوژي پيشرفته (ISP  (Imaging Signal Processing، اين سري از دوربين مداربسته بهترين عملكرد را در محيط هاي كم نور دارا مي باشند.چون حساسيت دوربين مداربسته در محيط هاي تاريك با استفاده از الگوريتم ISP، زياد مي شود در نتيجه دوربين مداربسته مي تواند تصاويري با كيفيت و شفافيت بالا در  اينگونه محيط ها حاصل كند. همچنين با استفاده از تكنولوژي 3D DNR(كاهش دهنده ديجيتال نويز) تاري اجسام در حال حركت حذف مي شود و وضوح تصاوير حاصله افزايش مي يابد.

ديگر ويژگي هاي دوربين مداربسته سري Low-light هايك ويژن

سري X55  با بكارگيري مجموعه اي از آخرين تكنولوژي ها، روانه بازار گرديد. هر كدام از مدل هاي اين مجموعه قادر به گرفتن تصاويري با كيفيت 2 مگاپيكسل و ضبط ويدئويي Full HD مي باشد. همچنين مدل هاي (DS-2CD8255F-EI(Z و (DS-2CD7255F-E(I)Z(H با دارا بودن استاندارد IP66 به طور خاصي در شرايط آب و هوايي سخت  و رطوبت تا 90%  بسيار كارآمد عمل مي نمايند.

دوربين مداربسته مدل DS-2CD8255F-EI(Z)، DS-2CD755F-E(I)Z و (DS-2CD7255F-E(I)Z(H  همگي داراي LED هاي مادون قرمز و دامنه IR با برد 30 متر مي باشند و زواياي ديد متفاوتي را با بهره گيري از لنزهاي Vari- focal  در دسترس كاربران خود قرار  مي دهند.

  1. دوربين مداربسته هايك ويژن
  2. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  3. دوربين مدار بسته
  4. قيمت دوربين مدار بسته
  5. خريد دوربين مدار بسته
  6. نصب دوربين مداربسته
  7. هايك ويژن
دوربين مداربسته هايك ويژن

سيستم هاي نظارت تصويري هايبريدي

۱۳ بازديد

با پيشرفت در زمينه سيستم دوربين مدار بسته و سيستم هاي هوشمند در كشور ما، هنوز عده ي زيادي هستند كه حاضر نيستند، از هزينه اي كه قبلاً براي خريد ونصب دوربين مداربسته آنالوگ صرف كرده اند صرفه نظر كرده و اقدام به تعويض سيستم خود كنند. و درضمن هنوز  مشكلات دسترسي به اينترنت پر سرعت  نيز وجود دارد، بنابراين نياز به سيستم هاي آنالوگ در كشور ما احساس مي شود.

بنابراين توليدكنندگان اقدام به توليد سيستم هاي هايبريدي  كه قابليت ضبط تصوير سه گانه را دارند، كردند. اين سيستم ها داراي  فيش BNC  مي باشند كه هم به صورت تحت شبكه و هم آنالوگ و سيستم هاي AHD ,قابل استفاده هستند. 

 نوع ديگري از دستگاه ها وجود دارد كه كارشان ثبت و ضبط  تصاوير و انتقال آنها و  پشتيباني دوربين مداربسته تحت شبكه و آنالوگ مي باشد. اين دستگاه ها دي وي آر هاي هيبريدي  (Hybrid DVR) ناميده مي شوند و بدون نياز به تجهيزات اضافي  كار مي كند.

در مواردي كه امكان تعويض كل سيستم هاي آنالوگ با سيستم هاي تحت شبكه نيست از دوربين مداربسته ديجيتال هيبريد مي توان بصورت آنالوگ هم مي توان استفاده كرد. 

مزيت هايي كه دي وي آر هاي هيبريدي دارد عبارتند از:

  • نصب آسان و بدون دردسر.
  • داراي گنجايش بالا براي ذخيره سازي تصاوير.
  • پشتيباني از تكنولوژي آنالوگ و ديجيتال و HD.
  • امكان دسترسي و مديريت سيستم از هر نقطه دنيا و دريافت تصوير و هشدارها از طريق اينترنت و تلفن هاي هوشمند.

پكيج دوربين مداربسته           انتقال تصوير هايك ويژن    قيمت دوربين مداربسته تي وي تي