پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو فروردین ماه 1400

دوربين مداربسته / مطالب كاربردي در زمينه دوربين هاي مداربسته

مقابله جمعي با سواستفاده شركت هاي تكنولوژيك

۱۱ بازديد

در كتاب عصر عدم قطعيت، كه در سال 1977 منتشر شده است، نويسنده جان كنت گالبرايت مي نويسد: “همه رهبران بزرگ تاريخ يك ويژگي مشترك داشته اند: تمايل به مقابله بدون چون و چرا با اضطراب اصلي مردم در زمان هاي مشخص. اين اصل ، و نه چيزهاي ديگر ، جوهره رهبري است. ”

چهار دهه از تاريخ انتشار اين كتاب مي گذرد و ما امروز با هيچ اطمينان ديگري روبرو نيستيم؛ سطح اضطراب زياد است و اخبار جعلي بخشي از فرهنگ رسانه هاي جمعي و خوراك روزانه ما شده است. با توجه به اين نكته سوال اصلي اين است كه رهبران امنيت و فناوري براي رفع ترس، محافظت و اطمينان بخشي به مردم چه كاري مي توانند انجام دهند؟ نقش مردم براي تغيير مسير آينده تحولات تكنولوژيك در جهت منافع جمعي چيست؟

همه گير COVID-19 بزرگترين شتاب دهنده تحول ديجيتال است كه من تاكنون ديده ام. ما مجبور شده ايم در دنيايي زنده بمانيم كه تنها گزينه براي ادامه حيات توسعه فضاي ديجيتال بود. راه حل هاي ديجيتال ما را به يكديگر متصل كرده است، ما را قادر به كار مي كند فعاليت هاي خود را ادامه دهيم و خيابان ها و خانواده هاي ما را ايمن نگه مي دارد. حتي اين فضا به دانشمندان كمك مي كند تا يك واكسن موثر براي مقابله با اين بيماري در يك بازه زماني بي سابقه توليد كنند. اكنون وقتي به سمت بعدي جديد مي نگريم، در حال ورود به دوره اي جديد براي تفكر خلاق و ​​مدل هاي نوآورانه كسب و كار هستيم. با اين حال ، اولين و مهمترين فكر جمعي ما در اين زمينه بايد بر فناوري ها و مسئوليت هاي متقابل با اين فناوري هاي جديد متمركز باشد. اين فناوري هاي مي تواند همزمان كه پيشرفت در جوامع ما ايجاد مي كند، از سوي ديگر ما را به برده هاي شركت هاي غول تكنولوژي نيز تبديل كند!

كاهش اعتماد عمومي

اشتباه نكنيد، دنياي امروز اگر چه مملو از تكنولوژي هاي جديد شده است اما اين به معناي پيشرفت جامعه بشري نيست. مردم كل جهان عميقا از چشم انداز آينده جهان نااميد شده و اعتماد در ميان جوامع ما در كمترين حد خود قرار گرفته است. در سال 2020، تحقيقات مختلف نشان مي دهد كه كاهش قابل توجهي در اعتماد عمومي به بخش فناوري ايجاد شده است. از هر پنج نفر در جهان امروز ما سه نفر معتقدند كه تغييرات تكنولوژيكي خيلي سريع اتفاق مي افتد و در نتيجه چنين سرعت تغييراتي ميزاني از عدم اطمينان را نيز در ميان مردم ترويج مي كند. بنابراين كاملا واضح است كه اعتماد به فن آوري به ميزان قابل توجهي در ميان مردم عام كاهش يافته است. بسياري از اين موارد مربوط به سوظن هاي ايجاد شده توسط فضاي مجازي و تكنولوژي هاي گسترش اخبار متناقض است كه نه تنها در مورد اندازه تغييرات تكنولوژيكي بلكه در مورد داده ها و حريم خصوصي نيز صادق است.

استفاده مسئولانه از فناوري

استفاده مسئولانه از فناوري اعتماد نسبت به فناوري هاي نوين را دوباره در زماني ايجاد مي كند كه زندگي ما با آن فناوري ها بتواند ارتباط ذاتي برقرار كند.  اولويت بندي به سازمان ها اين فرصت را مي دهد تا اعتماد مشتريان و كارمندان را جلب كنند. اين موضوعي بسيار فراتر از انطباق و انعطاف پذيري سازمان ها نسب به پذيرش فناوري هاي جديد  يا روابط عمومي است.

كارمندان شركت هاي با اعتماد بالا گزارش مي دهند كه آنها انرژي بيشتري در محل كار خود دارند ، 50٪ بهره وري بيشتر و مشاغل بيشتري دارند. همچنين اعتماد دومين عامل مهم خريد در برندها است.به هر حال ما در حال حاضر به دليل عدم مديريت درست مسير فناوري هاي ايجاد شده در 30 سال گذشته به حدي عدم اطمينان را در جامعه ترويج كرده ايم كه هيچ كس به ديگري نمي تواند اعتماد كامل داشته باشد. اين موضوع سطح اضطراب عمومي جامعه را افزايش مي دهد و به دنبال آن شاهد افزايش بيماري هاي مختلف در جامعه هم هستيم.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته     تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته

بنابراين كاملا واضح است كه دولت ها و شركت هاي مختلف بايد به شكلي موثر مديريت فناوري ها را به سمت بهبود سلامت جامعه سوق دهند و از سو استفاده شركت ها از اين فضا جلوگيري سريع بايد صورت بگيرد.

قانون گذاري و همچنين نظارت بر نحوه استفاده از اطلاعات جمع آوري شده در شركت هاي بزرگ يك موضوع بسيار مهم است و در نتيجه اگر چنين خواست هايي كه در ميان مردم فراگير شده است را نتوانيم برآورده كنيم در آينده نزديك شاهد افزايش نارضايتي ها در كل جوامع دنيا خواهيم بود. اين چشم انداز زياد جذاب نيست و البته ممكن است از دل چنين نارضايتي هايي هيولايي به نام جنگ جهاني سوم را نيز شاهد باشيم.

وجود چنين چارچوب هايي در دسترس بسيار حياتي است، زيرا فضاي ديجيتال در زندگي ما همه گير شده است و طي سالهاي آينده نيز شاهد افزايش اين موج هاي پي در پي تكنولوژي هاي ديجيتال خواهيم بود.

ما عادت كرده ايم از كنفرانس ويديويي براي برگزاري جلسات ، ANPR (تشخيص خودكار شماره پلاك) براي رديابي استفاده از وسايل نقليه در شهرهايمان و نقض نقاط ضعف اقدامات ويروس كرونا ، و شمارنده هاي اشغال براي كمك به فاصله اجتماعي استفاده كنيم. به ويژه رشد نظارت تصويري و تجزيه و تحليل ، نگراني هاي مربوط به نقض حريم خصوصي و امنيت داده هاي ويديويي را برجسته مي كند.

اولين راهكاربراي مقابله با سواستفاده شركت ها از تكنولوژي بر عليه عموم مردم، توصيه هاي اخلاقي به رهبران و توليدكنندگان و توسعه دهندگان اين تكنولوژي هاست تا آنها را مجاب كنيم در جهت ارتقاي جامعه جهاني اين فناوري ها را توسعه دهند نه آنكه از اين فناوري هاي براي منافع گروهي خاص سواستفاده كنند. اما آيا تنها به تذكرات اخلاقي مي توانيم اكتفا كنيم؟

همزمان با انقلاب تكنولوژي نياز به يك انقلاب اجتماعي داريم

تجربيات ما در مقابل غول هاي تكنولوژي دنيا مانند فيسبوك، آمازون و گوگل و … نشان مي دهند كه اين شركت ها مي توانند در امور سياسي كشورها مداخله گري و تخريب گسترده اي ايجاد كنند. دولت هاي قدرتمند نيز در جهت منافع خود از اين شركت ها در جهت رسيدن به منافع اقتصادي خود در ديگر كشورها سواستفاده مي كنند. اين موضوع در جريان انتخابات سال 2016 آمريكا به شدت برجسته شد و همه دنيا شاهد يك رسوايي در سو استفاده از ديتاهاي ديجيتال مردم آمريكا توسط شركت فيسبوك در جهت منافع سياسي طيفي خاص بودند. از آن زمان تا امروز نزديك به 4 سال مي گذرد و گزارشات سواستفاده از تكنولوژي از سوي شركت ها و دولت ها در حال گسترش است.

بنابراين صرف تاكيد كردن به امر اخلاقيات نمي تواند مانعي در مقابل شركت ها و رهبران تكنولوژي دنيا براي عدم سواستفاده از قدرت آنها در دنياي ديجيتال شود. ما نياز به يك نظارت جمعي و ايجاد پلتفرم هاي جايگزين داريم كه بجاي آنكه در دستان اشخاص و دولت ها متمركز شده باشد، مديريت آن توسط مردم كل دنيا انجام شود. تكنولوژي هايي مانند بلاك چين اولين تلاش ها در اين راستا است و انتظار مي رود كه در دهه سوم قرن 21 شاهد گسترش چنين تكنولوژي هايي بيش از گذشته باشيم.

توسعه همكاري ها براي توزيع برابر فناوري هاي جديد

همچنين در صنعت گسترده تر ، با دولت و به طور كلي جامعه ، همكاري بيشتري لازم است. تا زماني كه همه شهروندان به ابزار انعكاس و بازخورد استفاده از ديجيتال (و داده هاي آنها) مجهز نباشند ، قدرت به سمت خودكامگي بسيار نزديك خواهد شد. استفاده از فناوري توسط شركت هاي چند مليتي تعيين مي شود كه در نتيجه بيشترين سود را خواهند برد. عدم تعادل جهاني بيشتر گسترش خواهد يافت و اين موضوع مي تواند به تخريب كل تمدن بشري نيز منتهي شود.

ما بايد بياموزيم كه تكنولوژي را در جهت منافع كل جامعه جهاني به كار گيريم در غير اين صورت بار ديگر شاهد شكست تمدن بشري به مانند تمدن هاي شكست خورده مانند تمدن مصر، ماوراالنهر و يونان در هزاران سال قبل خواهيم بود.

پيام من به همه رهبران امروز اين است: همانطور كه به دهه آينده نگاه مي كنيد و تحول ديجيتال شما سرعت بيشتري پيدا مي كند ، مطمئن شويد كه هر تصميم شما در جهت منافع جمعي قرار گيرد.  سعي كنيد اين مسير را به تنهايي طي نكنيد، مشاغل ، دولت و ديگران بايد با هم همكاري كنند تا از فناوري برابر در جامعه استفاده شود تا به نفع همه باشد.

اما از آنجا كه مطمئن هستم كه رهبران اين شركت ها در جهت منافع جمعي حركت نخواهند كرد، پيام خود را به مردم عادي بايد ارائه كرد. آماده تحولات اجتماعي براي نظارت بيشتر بر عملكرد شركت ها و دولت هاي خود شويد در غير اين صورت به برده هاي آينده سيستم هاي ديجيتال تبديل خواهيد شد!

اثربخشي تبليغات به چه معنا است؟

۱۱ بازديد

تبليغات ما در فروش تاثير داشته است؟ تاثير بر روي وجهه سازمان داشته است؟ بر روي ارتباط سازمان با مشتريان تاثير داشته يا نه؟ اندازه گيري اثربخشي تبليغات بسيار حائز اهميت است. با حذف اين قسمت در واقع يك مجموعه فعاليت بي نتيجه انجام داده ايم. در بازاريابي توصيه مي شود كه يكي از بهترين روشها براي غلبه كردن بر رقبا، اين است كه در ابتدا به خودمان حمله كنيم.

يعني هر فعاليتي انجام مي دهيم اثربخشي آن را اندازه گيري كنيم. اگر ما مي خواهيم مردم تبليغ ما را ببينند بايد توجه آنها را جلب كنيم. اول بايد هدف تبليغات مشخص شود. در قدم دوم بايد بودجه تبليغات خود را مشخص نماييم. بودجه تبليغات مي تواند رسانه ما را مشخص كند. قدم سوم پيام تبليغات است و به موازات آن از چه رسانه اي مي خواهيم استفاده كنيم. در مرحله آخر بايد ارزيابي داشته باشيم. ما ميليون ها تومان هزينه مي كنيم، تبليغي مي سازيم و مي خواهيم در ديگران تاثيرگذار باشد. ديگران همانطوري برداشت كنند كه ما پيام را به آنها ارسال مي كنيم. در اين مقاله به شيوه هاي اثربخشي تبليغات نمي پردازيم بلكه به اين مي پردازيم كه براي اين كه يك تبليغات اثربخش باشد به چه اصولي بايد توجه كنيم. اين عوامل مي تواند چك ليستي باشد كه پس از ساخت تبليغ هر يك از اين عوامل بررسي شود و ببينيم كه آيا تبليغ ما واجد اين ويژگيها هست يا خير؟

article_image_one_449.jpg

1- اصل سادگي(Simplicity Principle)

تبليغ بايد به راحتي توسط مخاطب درك شود. تبليغات يك فرايند ارتباطي است. ما يك پيام مي فرستيم، مخاطب بايد آن را آنگونه درك كند كه ما علاقمنديم. براي اين كه اين اتفاق بيفتد بايد تبليغات داراي سادگي باشد. گفته مي شود كه اگر اطلاعات زيادي براي مخاطب ارسال كنيم، مخاطب به گونه اي رفتار مي كند كه غالبا عكس آن چيزي است كه ما مي خواهيم. اگر تمامي افتخارات سازمان خود را در يك پيام تبليغاتي براي مخاطب بگوييم طبيعتا آن پيام نمي تواند برروي مخاطب اثرگذار باشد. اگر در يك صفحه روزنامه به خاطر هزينه اي كه كرده ايم ، تمامي خطوط را پركنيم يا در يك تبليغ تلويزيوني از ابتدا تا انتها صحبت كنيم از ميزان اثرگذاري كاسته ايم. در تبليغات چاپي هواپيماي امارات در مجله تايم مي بينيم كه وسط مجله دوصفحه توسط هواپيمايي امارات خريداري شده، تمامي دو صفحه خالي است و گوشه آن نوشته هواپيمايي امارات. زيرا تبليغ بايد داراي فضاي تنفس باشد. نبايد تصور كنيم چون قيمت تبليغات در رسانه ها بالاست بايد بيشتر حرف بزنيم و پرگويي كنيم.

بايد براي مخاطب فضاي تنفسي بگذاريم تا مخاطب بتواند از فضاي تنفس استفاده بيشتري بكند. در برخي از بيلبوردهاي اتوبانها ديده مي شود كه تمامي بيلبورد را پر از متن نموده اند. كسي كه با سرعت ۱۰۰كيلومتر حركت مي كند با خواندن آن پيام طبيعتا تصادف مي كند. تعداد كلمات روي بيلبورد در بسياري از كشورها توسط قانونگذاران مشخص شده است تا فردي كه با سرعت از كنار آن مي گذرد دچار حادثه نشود. پيام هاي تبليغاتي با لغات روشن و عيني ، معمولا تاثير بيشتري نسبت به پيام هاي حاوي اطلاعات انتزاعي بر دريافت كنندگان دارد. اگر اطــلاعات بيش ازحد مشـكل و پيچيده باشد و به شكلي آشفته ونامفهوم ارايه شود ، احتمال كمتري دارد كه دريافت كننده پيام آن را بفهمد و متقاعد شود.

رايس و تراوت (Ries&Trout)، معتقدند عرضه بيش از حد اطلاعات منجر به بي نظمي و كاهش توجه مي شود و به همين علت مشكل است كه توجه كسي را بتوان جلب كرد. در تبليغ انتخابات عراق موسيقي بسيار ملايم و زيبايي پخش مي شود و كليه مسايلي كه بايد در انتخابات رعايت شود از جمله مساوات، …. به صورت كارتهايي كه روي آن نوشته دارد در صندوق وارد مي شود. حال اگر ما براي انتخابات خود بخواهيم تبليغي بسازيم چه مي كنيم؟ ما تصور مي كنيم كه در پيام تبليغاتي، بايد مانند جارچي هاي قديم صحبت هاي زيادي بكنيم يكي از متخصصان تبليغات تينا لوري معتقد است حداكثر مواردي كه در تبليغ بايد ذكر شود چهار مورد است. اگر بيش از اين باشد مخاطب آن را خوب دريافت نمي كند يا به زودي از خاطر مخاطب محو مي شود. قانوني در بازاريابي است به نام قانون تمركز، كه مي گويد اثرگذارترين مفهوم در بازاريابي داشتن كلمه اي در ذهن مشتريان است. در ذهن مخاطب يك كلمه را وارد كنيد. اگر ماشيني را تبليغ مي كنيد يا بر سرعت بالاي آن مانور دهيد يا بر امنيت آن يا بر راحتي و يا يك چيز ديگر. اينكه همه مزاياي موجود در ماشين را به مخاطب بگوييم در ذهن مخاطب تاثير كمتري مي گذاريم.

2- اصل تمايز(Differentiation Principle)

در تبليغات هيچ گاه از جمع تبعيت نكنيد (Never Follow The Crowd). در تبليغات ” خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت باش” مفهومي ندارد. در تبليغات بايد حركتي متفاوت با حركت رقيب انجام داد.در حال حاضر تبليغاتي در راديو پخش مي شود كه به صورت اسلنگ (Slang) و كلمات محاوره اي است. ابتدا يكي از شركتهاي شامپو اين كار را آغاز كرد، بعد شركت رقيب با استفاده از همان شيوه تبليغ خود را ساخت و اكنون ساير صنوف هم از همين روش استفاده مي كنند. در تبليغات تبعيت از ديگران كار اشتباهي است. در تبليغات ما ديده شده كه يك شركت تاير تبليغ طنز ساخته و شركت ديگر تاير هم از همان تبليغات طنز استفاده كرده است. يك شركت چاي از يك شخصيت طنز استفاده كرده، توليدكننده ديگر چاي هم از همان فرد استفاده مي كند.اين كار در تبليغات، كار حرفه اي نيست. اگر رقيب شما يك تبليغي ساخته كه خيلي مردم پسند است و جذاب است، به شركت سازنده تبليغات بگوييد كه تبليغي متفاوت با آن براي شما بسازد و اين را يك قانون بدانيد. يك توصيه بازاريابي است كه در يك دعوا كه همه چاقو به دست هستند كسي كه يك هفت تير دارد برنده است. تمايز بسيار خوب است.

 

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

قانون بازاريابي مي گويد اول بودن بهتر از بهتر بودن است. كساني اول هستند كه تمايز ايجاد كرده اند. ما مي دانيم كه بلندترين قله ايران دماوند است ولي دومين را نمي دانيم. اولي به دليل تمايزي كه براي خود ايجاد كرده، شناخته شده است. حال اگر يك شركت رقيب در يك آيتم اول است و تمايز ايجاد كرده است، ممكن است اين سوال پيش بيايد پس ديگر شركتها چه كاري بايد انجام بدهند. اگر يك شركت در يك طبقه تمايز ايجاد كرده، ساير شركتها بايد در چيز ديگري تمايز ايجاد كنند. به طور مثال اتومبيل بليزر در امنيت تمايز ايجاد كرده است و بي ام و در چيز ديگر. در يكي از تبليغات بليزر گفته مي شود كه در دنيايي كه امنيت وجود ندارد ما مقداري به شما امنيت مي دهيم. نمي گويد به شما امنيت كامل مي دهيم. اين خود نشانه راستگويي و صداقت با مخاطب است. پس اگر رقيب در يك چيز تمايز ايجاد كرده، ساير رقبا مي توانند در طبقه ديگري براي خود تمايز ايجاد كنند.

نويسنده كتاب ۲۲قانون تغيير ناپذير مديريت بازاريابي معتقد است تاريخ نشان داده كه تنها شيوه موفقيت در بازاريابي حركت جسورانه منحصر به فرد است. منحصر به فرد بودن همان اصل تمايز است. كوفي عنان در صحبتي گفته بود كه در دوران دانش آموزي معلمي داشته، معلم بر روي تخته سفيد يك نقطه سياه گذاشت، از دانش آموزان سوال كرد كه روي تخته چه مي بينيد؟ دانش آموزان گفتند كه يك نقطه سياه. معلم براي بدبيني دانش آموزان اظهار تاسف كرد كه تخته به اين سفيدي را نمي بينيد ولي نقطه سياه را به خوبي مي بينيد. من معتقدم كه آنها افراد بدبيني نبودند بلكه اين اصل وجود دارد كه تمايز قابل ديدن است. افراد تمايز را مي بينند.

در تبليغات استدلال مي شود اين ديدگاه دانش آموزان به دليل تمايز است.اگر تخته سياه بود و يك نقطه سفيد روي آن بود دانش آموزان چه چيزي را مي ديدند؟ توصيه مي شود به شركت هاي تبليغاتي كه به عنوان يك شركت تبليغاتي نبايد يك اثر موفق خود را براي شركت ديگر در همان صنعت و يا در صنعت ديگر بسازند. در تمام دنيا مرسوم است كه اگر شركت تبليغاتي با يك شركت كار مي كند نمي تواند براي شركت رقيب كار كند. اگر شركتي براي يك بانك كار تبليغاتي انجام مي دهد نمي تواند براي بانك رقيب كار كند. اگر براي ايران خودرو كار مي كند ازنظر اخلاق تخصصي نبايد با سايپا كار كند. اين موضوع هم از نظر اخلاقي و هم از نظر حرفه اي نادرست است. شركت ها براي اينكه تمايز ايجاد كنند، لازم است تبليغاتي متفاوت با تبليغات رقبا بسازند. براي ديده شدن بايد متفاوت بود.

3- اصل خلاقيت (Creativity Principle)

خلاقيت عبارت است از ايجاد آنچه قبلا وجود نداشته است.خلاقيت اشاره به قدرت ايجاد انديشه هاي نو دارد و نوآوري به معناي كاربردي ساختن آن افكار نو و تازه است.براي اينكه تمايز ايجاد كنيم بايد خلاقيت داشته باشيم. اگر خلاقيت داشته باشيم مي توانيم تمايز ايجاد كنيم. اگر شما توليد كننده هستيد بايد از شركت تبليغاتي بخواهيد كه خط توليد شما را ببيند. از شركت تبليغاتي بخواهيد كه محصول شما را به خوبي بشناسد و روش استفاده از محصول شما را به خوبي فرابگيرد. شركت تبليغاتي بايد محصول و خط توليد محصول شما را بشناسد. خلاقيت در تبليغات بايد معطوف به هدف باشد. خلاقيت صرف در تبليغات فاقد ارزش است. هدف ما اين است كه جنس بفروشيم. هدف ما اين است كه تصوير خود را در جامعه بهبود ببخشيم. هدف ما برقراري ارتباط است. خلاقيت ما بايد معطوف به هدف تبليغ ما باشد.

فيليپ كاتلر معتقد است كه بهترين آگهي ها آنهايي نيستـــند كه صرفــا داراي خلاقيت باشند، بلكه بايد توانايي فروش محصولات را نيز داشته باشند تبليغات بايد چيزي بيش از هنر صرف باشد. ما تبليغ نمي سازيم كه براي جشنواره بفرستيم و جايزه بگيريم. ما تبليغ مي سازيم كه به هدف مورد نظرمان در بازاريابي برسيم. خلاقيت درتبليغ يعني مخاطب نتواند نتيجه را حدس بزند و با كنجكاوي تبليغ را دنبال كند. اگر ما تبليغ موثر و خوبي ساخته ايم كه مورد توجه مخاطب قرار گرفته است مي توانيم آن را براي مدت بسيار طولاني پخش كنيم. تبليغات فرسايش پيدا مي كند. بايد دقت داشته باشيم كه تبليغات بايد تغيير كند.

4- اصل سينرژي (Synergy Principle)

ابزارهاي تبليغاتي شركت بايد خط واحدي را دنبال كند. ما بايد تبليغات خود را تغيير دهيم ولي اين تغييرات بايد در راستاي خط واحد باشد. تنوع بايد به گونه اي باشد كه مخاطب توانايي ربط دادن تبليغات را به هم داشته باشد. بايد در تبليغات از عناصر ثابتي استفاده بشود كه اين عناصر تكرار شود تا مخاطب توانايي دنبال كردن تبليغات را داشته باشد. بايد يك نخ تسبيحي وجود داشته باشد كه مخاطب بتواند آن را دنبال كند. در بازاريابي ابزارهاي مختلفي براي تبليغ داريم. سيستم هاي ارتباطات يكپارچه شامل تبليغات، چاشني هاي فروش،روابط عمومي، فروشنده هاو تبليغات مستقيم هستند. اين عوامل ارتباط ما با بيرون سازمان را برقرار مي كنند. در اين ۵عامل بايد شاخصه ها و عناصر ثابتي وجود داشته باشد تا مخاطب بتواند آنها را به هم ربط دهد. افراد با ديدن شاخصه ها در هر جايي بايد بتوانند آن را به سازمان ما ربط دهند. رخنه در عمق احساسات مخاطب ، برخي مواقع تمركز بر بعد احساسي افراد بسيار موثرتر از بعد منطقي آنهاست.

تبليغ نبايد فقط داراي بعد منطقي باشد. علاوه بر بعد منطق دروني بايد در عمق احساسات مخاطب نيز در صورت لزوم بتواند رخنه كند. تبليغي توسط يكي از موسسه كمك به كودكان بيماري هاي خاص ساخته شده بود كه تصاويري از كودكان گرفته مي شد و كودكان بيماري هاي خود را مي گفتند .در پايان تصويري از صورت يك كودك گرفته بودند و گفته مي شد كه “هم اكنون منتظر ياري سبزتان هستيم”. اين تبليغ به لحاظ رخنه در عمق احساسات مخاطب بسيار موفق بوده است. سولومون معتقد است در تبليغ با جاذبه احساسات بايد بتوان بين كالا ومصرف كننده ارتباط قوي احساسي و عاطفي برقرار كرد كه اگر اين امر با موفقيت انجام شود به آن استراتژي اتصال (BondingStrategy) مي گويند. برخي از افراد با كالاي خود رابطه عاطفي برقرار مي كنند. بعضي از افراد وقتي كالايي خريداري مي كنند به آن علاقمند هستند. نسبت به كالاي خود تعصب دارند. توفيق ما زماني است كه بتوانيم اين رابطه عاطفي را با كالاي خود برقرار كنيم. در پايان تاكيد مي كنم كه اگر تبليغي مي سازيم عناصر ذكر شده در بالا را در آن بررسي كنيم. ما براي تبليغات ميليون ها تومان هزينه مي كنيم. ميليون ها نفر از طريق رسانه با تبليغ ما ارتباط برقرار مي كنند. لازم است قبل از پخش تبليغ تست اوليه نماييم و اثربخشي تبليغات را بررسي كنيم.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته   تجهيزات دوربين مداربسته       هايك ويژن      تي وي تي 

دوربين هاي حرارتي هايك ويژن

۱۱ بازديد

 

از دوربين هاي حرارتي مي توان براي غربالگري سريع و ايمن درجه حرارت اوليه كاركنان ، بازديدكنندگان و مشتريان استفاده كرد. با استفاده از روش صحيح ، دوربين ها مي توانند از شيوع ويروس هاي خطرناك مانند ويروس كرونا جلوگيري كنند. همه ما مي دانيم كه در طول همه گيري جهاني بيماري كرونا، استفاده از دوربين هاي حرارتي افزايش يافته است، اما هميشه از آنها به درستي استفاده نشده است، بنابراين تاثير گذاري اين ابزار نيز تا حدودي زير سوال رفته است.

محصولات حرارتي غربالگري دماي Hikvision در حال حاضر به كاربران در غربالگري درجه حرارت اوليه كمك مي كند. در طي سال 2020 ، تقاضا در بيشتر بازارها افزايش يافته است و اين شركت نيز به شدت توصيه مي كند كه از دوربين هاي ترموگرافي Hikvision مطابق با قوانين و مقررات محلي استفاده شود. محدوديت هاي اين فناوري شامل توان عملياتي و تأثير شرايط محيط است.

استفان لي ، مدير محصولات حرارتي در هايك ويژن مي گويد، دوربين هاي حرارتي نمي توانند ويروس و تب را تشخيص دهند و فقط قبل از استفاده از اقدامات ثانويه بايد به عنوان اولين خط غربالگري استفاده شوند. ما همچنين معتقديم كه براي مشاغل و مقامات مهم است كه از [دوربين هاي حرارتي] در كنار برنامه كامل اقدامات بهداشتي و ايمني اضافي استفاده شود كه اين اقدامات شامل شستن دست، ضد عفوني منظم سطوح، پوشيدن لباس محافظ مانند ماسك و فاصله اجتماعي است.

در اين مقاله توضحياتي در جهت افزايش اثربخشي دوربين هاي حرارتي هايك ويژن براي شما بيان مي كنيم.

 

امكانات غربالگري دما

برخي ادعاها وجود دارد كه اندازه گيري درجه حرارت پيشاني به اندازه اندازه گيري قسمت داخلي كانال چشم نيست. ما معتقديم كه دقت اندازه گيري پيشاني در اندازه اي هست كه بتوان به نتايج آن اعتماد كرد. همچنين شركت هايك ويژن با سلسله آزمايش هايي نشان مي دهد كه چگونه درجه حرارت پوست روند بهبودي (گرم شدن) را تجربه مي كند، مهم نيست كه توسط دوربين حرارتي يا دماسنج اندازه گيري مي شود.

قبل از شروع اندازه گيري دما ، مردم بايد در چنين شرايطي پنج دقيقه صبر كنند. ما اميدواريم كه ذينفعاني كه در طراحي امكانات غربالگري دما و اقدامات ايمني و بهداشتي مرتبط هستند، تشخيص دهند كه اهميت در نظر گرفتن زمان بازيابي درجه حرارت پوست بسيار مهم است و اندازه گيري پيشاني مي تواند نتايج دقيق آزمايش را ارائه دهد.

توليد كنندگان تصويربرداري حرارتي

اين الگوريتم بر اساس تعداد زيادي از نتايج آزمون براي دستيابي به مقادير تعديل شده عمل مي كند. اصل اندازه گيري دما در تصويربرداري حرارتي، تشخيص تابش گرماي ساطع شده از بدن انسان است. مقدار گرماي شناسايي شده اغلب دماي داخلي بدن واقعي فرد را منعكس نمي كند. بعلاوه، دما در قسمتهاي مختلف انسان از قبيل پيشاني، گوش ، زير بغل و … متفاوت است. به همين دليل براي حل مشكل خطاي محاسباتي مي توان از الگوريتم جبران درجه حرارت براي تنظيم دماي پوست اندازه گيري شده براي همسويي با دماي داخلي بدن استفاده كرد.

اين الگوريتم بر اساس تعداد زيادي از نتايج آزمون براي دستيابي به مقداري است كه به حد متعادل نزديك است. در حال حاضر، توليدكنندگان تصويربرداري حرارتي در بازار و حتي توليد كنندگان دماسنج پيشاني، الگوريتم هاي خاص خود را براي نقشه برداري از دماي پوست اندازه گيري شده توسط دوربين به دماي داخلي بدن ايجاد كرده اند، به طوري كه دماي پوست را به دماي داخلي بدن جبران مي كنند.

دوربين هاي حرارتي

به همين دليل است كه هايك ويژن توصيه مي كند “درجه حرارت واقعي بدن” براي تأييد با دستگاه ثانويه بررسي شود. كار كاليبراسيون براي يك دوربين حرارتي در فرآيند توليد در كارخانه انجام مي شود، از جمله كاليبراسيون مقادير مرجع و نقطه تشخيص و غيره. در همان زمان، پارامترهاي تجهيزات بايد قبل از استفاده در محل تنظيم شوند تا اطمينان حاصل شود كه دماي دقيق قرائت مي شود.

هايك ويژن دقت اندازه گيري دما در ناحيه داخلي را انكار نمي كند اما اندازه گيري درجه حرارت پيشاني و الگوريتم هاي مبتني بر سناريوهاي استفاده واقعي را ترجيح مي دهد، به گفته اين شركت، مقدار زيادي از داده هاي آزمايش و نتايج عملي نشان مي دهد كه پيشاني يك منطقه اندازه گيري دما و استفاده صحيح و آسان است. البته نا گفته نماند كه به هر حال انتخاب مناطق مختلف صورت براي اندازه گيري دما مزايا و معايبي دارد.

بيشتر بخوانيد:  تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته   دوربين اچ دي

دماي جبران پيش فرض

دو روش اصلي منطقه اندازه گيري و نحوه استفاده از الگوريتم هاي جبران را هدايت مي كنند:

ناحيه پيشاني + مقدار الگوريتم جبران پيش فرض

نيمه بالايي صورت (پيشاني + كانتوس) + مقدار پيش فرض داخلي الگوريتم جبران كانتوس.

هر دو روش الگوريتم هاي جبران را به كار مي گيرند، اما به طور كلي دماي جبران پيش فرض كانتوس داخلي كمتر از دماي جبران پيش فرض پيشاني خواهد بود. دليل اين امر اين است كه درجه حرارت كانال داخلي اكثر افراد از پيشاني آنها بالاتر است، بنابراين جبران دما نسبتاً كم است (يعني اين دما به حد قابل قبولي نزديك به دماي واقعي داخل بدن است).

ناحيه صورت فوقاني

هايك ويژن دريافت كه انتخاب ناحيه بالايي صورت بعلاوه مقدار جبران پيش فرض براي كانال داخلي منجر به ايجاد شرايطي مي شود كه دماي محاسبه شده كمتر از دماي واقعي باشد. از نظر شركت هايك ويژن، پيشاني يك ناحيه نسبتاً واضح و قابل برداشت در كل صورت است.

دليل اين امر اين است كه وقتي دوربين نمي تواند موقعيت كانال داخلي را ثبت كند (به عنوان مثال، هنگامي كه شخصي در حال راه رفتن است، يا صورت افرادي رو به دوربين نيست) ، دوربين به طور خودكار دماي  پيشاني را محاسبه مي كند سپس نتيجه اي كه ظاهر مي شود را به علاوه دماي جبران پيش فرض كانال داخلي گوشه چشم محاسبه مي كند. همانطور كه توضيح داديم  اين عدد كمتر از دماي واقعي فرد اندازه گيري شده است و در نتيجه در اين شرايط خطاها ممكن است افزايش يابد.

پس از مقايسه بسياري از آزمايشات ، با توجه به اينكه نتايج اندازه گيري درجه حرارت پيشاني نسبتاً پايدارتر هستند و براي جلوگيري از نتايج نادرست اندازه گيري درجه حرارت داخلي، هايك ويژن روش اندازه گيري درجه حرارت پيشاني را انتخاب كرد.

شرايط محيطي ناپايدار

يك شرايط ناپايدار محيطي ممكن است بر دقت سيستم هاي دوربين حرارتي تأثير بگذارد

عوامل محيطي مي توانند بر دقت دوربين هاي حرارتي تأثير بگذارند و ايده استفاده از بدنه مشكي تهيه يك نقطه مرجع براي دوربين است كه دماي آن پايدار باشد. بدنه سياه تا دماي خاصي گرم مي شود و به دوربين حرارتي كمك مي كند تا بداند كه چه عواملي در اثر عوامل محيطي در اتاق ايجاد مي شود و چگونه دوربين بايد خود را در زمان واقعي كاليبره كند تا دقت آن بهتر شود.

بدنه سياه مي تواند به افزايش دقت اندازه گيري دما كمك كند و بيشترين بهبود از 0.5 to به 3 0.3 درجه است. با اين وجود هزينه نصب را نيز افزايش مي دهد. در برخي از بازارها ، مشتريان ممكن است به منظور مطابقت با الزامات دقت نظارتي ، به بدن سياه نياز داشته باشند. يك شرايط ناپايدار محيطي ممكن است بر دقت سيستم هاي دوربين حرارتي براي اندازه گيري دما تأثير بگذارد.

اندازه گيري درجه حرارت پزشكي

بنابراين ، هايك ويژن پيشنهاد مي كند كه براي نصب و استفاده از شرايط محيط بايد فراهم شود. اول از همه ، كاربران بايد از نصب دستگاه ها در محيط هاي گرم يا تغيير پذير خودداري كنند. همه دوربين ها به محيط داخلي با هواي آرام ، دماي ثابت و بدون نور مستقيم خورشيد نياز دارند. همچنين بايد از نصب در مكانهاي نيمه باز كه ممكن است مستعد تغيير در شرايط محيط باشند مانند درها ، خودداري شود و بايد نور پايدار و مرئي كافي وجود داشته باشد.

تمام دستگاه ها بايد نصب شوند تا از نور پس زمينه ، اهداف با درجه حرارت بالا و بازتاب در زمينه ديد تا حد ممكن جلوگيري شود. آقاي لي مي گويد: “ما اغلب اين تصور غلط را مي بينيم كه دوربين هاي حرارتي مي توانند جايگزين تجهيزات اندازه گيري دما شوند.

غربالگري مقدماتي سريع

دوربين هاي گرماسنجي غربالگري دما براي تشخيص دماي سطح پوست طراحي شده اند و اندازه گيري بايد براي دستيابي سريع به غربالگري مقدماتي در مكان هاي عمومي انجام شود. واقعاً مهم است كه درجه حرارت اصلي بدن واقعاً متعاقباً با دستگاههاي اندازه گيري باليني اندازه گيري شود.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته  

نكات كليدي در تبليغات

۱۲ بازديد

 


امروزه به واقع اجراي صحيح برنامه هاي تبليغاتي مي تواند كمك هاي ويژه اي را در بهبود فضاي رقابتي سبب شود. پيچيدگي هاي فرآيند هاي تبليغاتي و اكثرا گران به نظر رسيدن روش هاي تبليغاتي باعث شده تا خيلي از كسب و كارهاي واقعي به اتمام رساندن مرحله پاياني بازاريابي را رها كنند، در اين مقاله كوتاه و مفيد قصد داريم تا از چند نكته كليدي و مهم در اجراي امور تبليغاتي براي سازمان هاي خصوصي، نوپا و سايز متوسط صحبت كنيم.

1- مانند شركت هاي بزرگ تبليغات نكنيد

هدف شركت ها و سازمانهاي بزرگ از انجام تبليغات، اشاعه نام تجاري، و ايجاد شناخت، براي آينده است. اما كسب و كارهاي كوچك، توان مالي انجام تبليغات وسيع را ندارند. در عوض، تبليغاتتان را طوري طراحي كنيد كه فروش در زمان حال اثر بگذارد. يك روش براي اينكار، آنست كه همواره در تبليغات خود، پيشنهادهاي تجاري به نفع مشتريانتان ارائه كنيد. اين يك راه مناسب براي جلب نظر مشتريان بالقوه است.

2- نسخه ارزانتري ارائه كنيد

برخي از افرادي كه مي توانند مشتري شما شوند، ممكن است نخواهند به اندازه اي كه شما براي ارائه خدمات و يا فروش محصولاتتان در نظر داريد، مبلغي به شما پرداخت كنند. افرادي هم هستند كه بيشتر از اينكه كيفيت برتر برايشان مهم باشد، قيمت كمتر، برايشان اهميت دارد. براي اينكه اين تعداد از مشتريان را از دست ندهيد، مي توانيد نسخه اي كوچكتر و محدودتر از خدمات و يا محصولاتتان را با قيمت كمتري ارائه نماييد.

3- نسخه اي برتر ارائه كنيد

قانون بالا براي همه مشتريان صدق نمي كند. همه ي مشتريان دنبال قيمت هاي كمتر نيستند. بسياري حاضرند قيمت بيشتري بپردازند تا محصول و يا خدمت برتري نسبت به ديگران از شما خريداري كنند. شما با ارائه نسخه اي برتر از خدمات و يا محصولات خود مي توانيد توجه اين مشتريان را به خود جلب نماييد و در نتيجه، ميزان متوسط درآمد خود را افزايش دهيد. يك روش ديگر هم اين است كه تعدادي از محصولات و خدمات متفاوت خود را به هم تركيب نماييد و به عنوان يك محصول ويژه با قيمت بالاتري ارائه نماييد.

4- به دنبال راه هاي غيرمتعارف در بازاريابي و تبليغات باشيد

در جستجوي روش هايي براي تبليغات و بازاريابي باشيد كه رقباي شما ممكن است از قلم انداخته باشند و يا دست كم گرفته باشند. با كمي خوشفكري، همواره نكات و راه هايي ممكن است بيابيد كه بدور از ايجاد رقابت، درآمدتان را افزايش دهيد. براي مثال تبليغات تان را بر روي كارتهاي تبريك و كارت پستال چاپ كنيد و در موقعيت هاي مختلف؛ براي مشتريان هدف خود، ارسال نماييد. همين ايده ساده مي تواند توجه و ترافيك زيادي را به سمت وب سايت شما كه در آن محصولات و خدماتتان معرفي شده اند، ايجاد نمايد.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته   تجهيزات دوربين مداربسته       هايك ويژن      تي وي تي 

5- تبليغاتتان را محدود كنيد

سايز تبليغاتتان را كوچك كنيد طوري كه بتوانيد تبليغات بيشتري انجام دهيد. تجربه نشان داده است كه برخي از تبليغات كوچك، بازده بيشتري به نسبت تبليغات بزرگتر، داشته اند.

6- با كسب و كارهاي همكار، تبليغات اشتراكي كنيد

با كسب و كارهاي كوچك ديگركه رقيبتان نيستند همكاري نماييد و پيشنهاد دهيد كه تبليغات براي محصولات و خدماتتان، را با هم انجام دهيد و هزينه ها را تقسيم نماييد. يا اينكه شما محصولات آنان را در كنار محصولات خود معرفي نماييد و آنان نيز اين كار را براي محصولات و خدمات شما انجام دهند. تجربه نشان داده است كه اين روش، با هزينه اي كم، فروش زيادي را براي شركت ها و كسب و كارهاي همكار ايجاد كرده است.

7- از مشتريانتان استفاده نماييد

از انجاييكه مشتريانتان در صورتيكه از محصول يا خدمات شما راضي باشند، به شما و كيفيت كار شما اعتماد دارند، بهتر است براي جلب مشتريان بيشتري، به آنها تكيه كنيد تا غريبه ها. براي ترغيب مشتريان فعلي تان به افرادي كه به صورت خواسته يا ناخواسته براي شما تبليغات كنند، مي توانيد امكانات و روش هاي كاري ويژه اي براي آنان ايجاد نماييد. مانند تخفيف هاي ويژه ادامه كار با آنان. روش ديگر مي تواند اين باشد كه محصولات و يا خدمات جديدتان را پيش از اينكه اعلان عمومي نماييد، به آنان معرفي نماييد.

بازارهاي جديد دوربين مداربسته

۱۰ بازديد

 

سازمان ها در طول سال 1399 تقريباً در هر بخش تجاري با چالش هاي پيش بيني نشده اي روبرو بوده اند – و اين چالش ها همچنان در سال 1400 ادامه دارند. مي توان چنين گفت كه اكثر مشاغل در  طول همه گيري كرونا در حالت دفاعي قرار گرفتند و مجبور هستند كه نسبت به تغيير نيروي كار و شرايط اقتصادي واكنش نشان دهند، با اين حال ، COVID-19 مي تواند يك كاتاليزور براي تسريع در برنامه هاي بلندمدت فناوري و ديجيتالي شدن سازمان ها به حساب مي آيد.

اكنون اين امر به تصميم گيرندگان اين فرصت را مي دهد تا براي كاهش خطرات موجود و پس از همه گيري، رويكردي فعال داشته باشند. اين راه حل هاي بلند مدت فناوري مي تواند براي دنياي جديد سياست هاي فاصله اجتماعي و ماسك صورت مورد استفاده قرار گيرد و براي تمركز فردا بر بهره وري و بهينه سازي كسب و كار به طور انعطاف پذير استفاده شود.

براي بسياري ، اين تأكيد بر بهينه سازي نه تنها با تأثيرات اقتصادي ناشي از همه گيري ، بلكه با رشد و ظرافت و بلوغ فن آوري هايي مانند هوش مصنوعي (AI) و يادگيري ماشين (ML)  افزايش مي يابد.  COVID-19 براي برخي منجر به تسريع برنامه هاي ديجيتال سازي سازماني شده است و به همين منظور كوييد 19 يك كاتاليزور در جهت حركت به سمت فناوري هاي نوين به حساب مي آيد.

هوش مصنوعي و يادگيري ماشين همراه با قابليت هاي پيشرفته بينايي رايانه امروزي، دوربين هاي هوشمندي را توليد كرده اند كه سازمان ها را قادر ساخته است تا با سهولت بيشتري از الزامات ايمني و بهداشتي مطابقت داشته باشند. دوربين هاي هوشمند مجهز به برنامه هاي تجزيه و تحليل ويديوي هوشمند مجهز به هوش مصنوعي همچنين مي توانند در موارد مختلفي كه برنامه هاي امنيتي سنتي را در نظر مي گيرند و همچنين استفاده هاي بهينه سازي تجاري يا عملياتي – همه روي يك دوربين ، مورد استفاده قرار گيرند.

بسياري از كارشناسان حوزه امنيت معتقدند، همانطور كه برنامه هاي كاربردي براي تجزيه و تحليل ويديو بيشتر و بيشتر جريان پيدا مي كنند، سال 1400 يك سال براي كشف زمينه هاي جديد استفاده از دوربين هاي مجهز به هوش مصنوعي خواهد بود.

بهينه سازي گردش كار توليد و كيفيت محصول در كشاورزي

فن آوري هاي نظارتي  با ارائه يك راه حل مقرون به صرفه براي نظارت بر محصولات، دارايي هاي تجاري و بهينه سازي فرايندهاي توليد، به صنايعي مانند كشاورزي كمك مي كنند تا ميزان بهره وري توليد خود را افزايش دهند. از آنجا كه بسياري از بخش هاي كشاورزي به دنبال يافتن فناوري هاي جديد براي كمك به كاهش مصرف انرژي و همچنين كاهش فشارهاي زيست محيطي در كشاورزي مدرن هستند، نظارت هوشمند مي تواند به عنوان يك كمك بسيار مفيد در اين بخش به كار گرفته شود. برخي از سازمان هاي كشاورزي خاص در حال حاضر راه حل هاي مبتني بر هوش مصنوعي را براي نظارت بر محصولات براي اوج طراوت توليد به منظور كاهش ضايعات و افزايش كيفيت محصول به كار گرفته اند و از اين طريق موفقيت هايي نيز در جهت افزايش ميزان توليدات و همچنين بهبود كيفيت زيست محيطي توليد كشاوري كسب كرده اند.

براي كاربراني كه با تهديدات محيطي مانند كپك ، انگل يا حشرات ديگر روبرو هستند، نظارت هوشمندانه مي تواند در شناسايي سريع اين آفات كمك كرده و قبل از وقوع آسيب به پرسنل اطلاع دهد. آنها همچنين مي توانند مقدار زيادي از دام ها را در مزارع رصد كنند تا از ايمني آنها در مقابل حيوانات درنده ها اطمينان حاصل كنند يا اينكه در مواقع اضطراري حيوانات آسيب ديده را نجات دهند.

استفاده از نظارت تصويري در محيط در حال رشد و همچنين در امتداد زنجيره تامين نيز مي تواند براي توليدات كشاورزي در مقياس بزرگ ارزشمند باشد. برنامه هاي كاربردي مي توانند موجودي را در زمان واقعي رديابي و مديريت كنند، دانش در مورد اقلام با تقاضاي بالا را بهبود بخشند و امكان برنامه ريزي بهتر براي زنجيره تأمين را فراهم كنند و در نهايت از اين طريق باعث كاهش بيشتر فساد احتمالي شود.

نظارت كارآمد در ساخت و تداركات

در يك سال اخير و با فراگير شدن بيماري كووييد 19 چالش هاي جديدي در صنعت حمل و نقل و تداركات بوجود آمده است و در اثر نياز شديد به حمل و نقل كالا، اين صنعت رشد جهاني را تجربه كرده است. در حالي كه الزامات امنيتي و عملياتي در حال تغيير هستند، نظارت هوشمند روشي كاملاً جديد براي نظارت و كنترل جنبه فيزيكي تداركات ارائه مي دهد.

براي مثال تجزيه و تحليل ويدئويي مي تواند به ارائه دهندگان خدمات لجستيك در ارائه موفقيت آميز محصول صحيح به مكان مناسب و مشتري خود كمك كند. همه ما مي دانيم كه به طور معمول زنجيره تأمين نياز به امنيت و كارآيي بالايي دارد. آخرين فناوري دوربين و الگوريتم هاي نرم افزاري هوشمند مي توانند تصاوير را مستقيماً روي دوربين تجزيه و تحليل كنند – تشخيص بسته آسيب ديده در حوض بارگيري قبل از اينكه روي كاميون براي تحويل بارگيري شود.

هنگامي كه محموله ها وارد مي شوند ، دوربين هاي هوشمند همچنين مي توانند درايورهاي خالي بارگيري را كه براي تخليه در دسترس است به رانندگان هشدار دهند يا از كاركنان تاسيسات در مورد انسداد احتمالي يا خطرات احتمالي براي وسايل نقليه ورودي و خروجي كه مي توانند برنامه هاي تحويل برنامه ريزي شده را به لحظه اي به تعويق اندازند ، آگاه كنند.

براي نظارت و تشخيص وسايل نقليه خاص ، بينايي رايانه اي همراه با تجزيه و تحليل ويدئو ، دوربين هاي امنيتي را قادر مي سازد اقدامات كنترل دسترسي را با تشخيص پلاك ساده كنند. دوربين هاي هوشمند مجهز به اين فناوري مي توانند كاميون هاي ورودي و خروجي را شناسايي كنند – اطمينان حاصل شود كه فقط وسايل نقليه مجاز به نقاط انتقال يا انبارها دسترسي دارند.

 

بازارهاي جديد دوربين مداربسته هوشمند

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته     تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته

بهبود اقدامات ايمني نظارتي در محيط هاي صنعتي

براي اطمينان از انطباق با اقدامات ايمني سازماني يا نظارتي در محيط هاي صنعتي مي توان از نظارت هوشمند و برنامه هاي مجهز به هوش مصنوعي استفاده كرد. برنامه هاي تشخيص اشيا مي توانند تشخيص دهند كه كارمندان از تجهيزات ايمني مناسب مانند پوشش صورت، كلاه هاي سخت يا كمربندهاي محافظت در مقابل سقوط در حين انجام كار استفاده مي كنند يا خير. دوربين هاي مجهز به تشخيص رفتار، همانند جلوگيري از سرقت مي توانند به تشخيص خودكار حوادث غير مترقبه در مراحل اوليه كمك كنند. به عنوان مثال، اگر كارگري به زمين بيفتد يا در اثر سقوط جسمي مورد اصابت قرار گيرد، سيستم اين عمل را غيرعادي تشخيص داده و بلافاصله گزارش مي دهد.

همچنين توانايي استفاده از اين فناوري براي نگهداري پيشگيرانه حياتي در ماشين آلات و سازه ها نيز وجود دارد. يك دوربين مداربسته مجهز به هوش مصنوعي مي تواند خطرات احتمالي ايمني را شناسايي كند. براي مثال دوربين ها و سيستم هاي نظارتي هوشمند مي توانند كابل شل شده و خطرات احتمالي سيم كشي يا حتي نقص در مواد اوليه را تشخيص دهند. ساير تغييرات ظريف تر، مانند تغييرات ساختاري تدريجي / ترك يا افزايش ارتعاشات – تغييراتي كه كشف آنها براي چشم انسان ماه ها يا سالها به طول مي انجامد – توسط دوربين هاي هوشمند آموزش ديده براي شناسايي اولين علائم خرابي مكانيكي كه به طور بالقوه مي تواند يك جسم باشد، قابل تشخيص است.

شناسايي زود هنگام آتش و دود يكي ديگر از موارد استفاده از دوربين هاي مداربسته مجهز به هوش مصنوعي است كه تصميم گيرندگان صنعتي مي توانند ارزش پيدا كنند. نصب دزدگيرهاي متداول معمولاً در ساختمانها يا فضاهاي بيروني دشوار است و به نگهداري زيادي نياز دارند. دوربين هاي امنيتي هوشمند مي توانند در مناطق دشوار يا صعب العبور مستقر شوند. هنگامي كه به برنامه هاي كاربردي تشخيص آتش مجهز باشند، مي توانند خيلي زودتر از يك زنگ هشدار آتش سوزي هشدار دهنده را تحريك كنند – و همچنين با تمايز بين دود ، مه يا ساير اشيا كه باعث هشدارهاي كاذب مي شوند ، هشدارهاي دروغين را كاهش مي دهند.

با ديجيتالي كردن محيط هاي آنالوگ (چه يك ردياب دود و چه يك فشار سنج آنالوگ) تصميم گيرندگان به انبوهي از داده ها براي تجزيه و تحليل دسترسي خواهند داشت كه به آنها امكان مي دهد فرآيندهاي بسيار فني را در مراحل مختلف توليد بهينه كنند  و همچنين اطمينان از ايمني كاركنان و امنيت دارايي ها و منابع صنعتي را تضمين مي كنند.

منتظر آينده نظارت هوشمندانه هستيم

با ظهور اتوماسيون در بازارهاي مختلف، از سيستم هاي قفسه بندي هوشمند در انبارها گرفته تا كاميون هاي خودران ، تشخيص اشيا براي تهديدهاي امنيتي و استفاده از هوش مصنوعي در نظارت بر محصولات كشاورزي و دام ، تقاضاي كلي براي ديد كامپيوتر و تجزيه و تحليل ويدئويي به رشد خود ادامه خواهد داد. به همين دليل اكنون بهترين زمان تصميم گيري در تعدادي از صنايع براي بررسي زيرساخت هاي فعلي آنها و تعيين اينكه آيا آنها آماده سرمايه گذاري در يك راه حل پايدار، چند منظوره و بلند مدت براي امنيت و بهينه سازي تجارت هستند يا خير.