یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

انتخاب تغذيه مناسب براي دوربين مداربسته

دوربين مداربسته / مطالب كاربردي در زمينه دوربين هاي مداربسته

انتخاب تغذيه مناسب براي دوربين مداربسته

۱۲ بازديد

پس از انتخاب دوربين مداربسته ،انتخاب تغذيه مناسب (ترانس) از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. كه البته در خيلي از موارد به آن اهميت داده نمي شود. استفاده از منبع تغذيه بي كيفيت لطمه فراواني به كل سيستم وارد مي كند پس نبايد فقط براي خريد آن به نكاتي مثل ارزان بودن توجه داشت؛ نوع دوربين مداربسته و DVR هم براي انتخاب آن مهم است.
نكته پر اهميت اين است كه دوربين مداربسته باكيفيت يك روي سكه و كابل، كانكتور و تغذيه مناسب، روي ديگر سكه و ۵۰ درصد يك سيستم دوربين مداربسته است.
در اين مقاله به بررسي انواع منبع تغذيه مي پردازيم و شما را از نقاط ضعف و قوت آن مطلع مي سازيم:
در سيستم ها دو دسته كلي از منبع هاي تغذيه به كار مي رود با نام هاي «تغذيه مركزي» و «تغذيه مجزا».
بسياري از تغذيه هاي مركزي داراي خروجي هاي مجزا هستند، يعني اگر به علت مشكلات فني يكي از خروجي ها از كار بيفتد ،مابقي خروجي ها بدون هيچ مشكل به كا رخود ادامه مي دهند.
در داخل اين منبع تغذيه ها مدار الكترونيكي به كار رفته و به صورت ديجيتالي كار مي كند.

بيشتر تغذيه هاي مركزي فقط يك خروجي دارند كه به تمام دوربينها متصل مي شود و در اين صورت اگر اتصالي رخ دهد كل تصاوير قطع مي شود. در تغذيه هايي كه خروجي بيشتري دارند بايد طوري اين خروجي ها كار كنند كه كاملاً از هم تفكيك شده باشند و به هم راه نداشته باشند.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن تهران   نصاب دوربين مداربسته     دوربين مداربسته تي وي تي   پكيج دوربين مداربسته

در صورتي كه سيستم از تغذيه مناسبي استفاده كند اجراي كار بسيار سريع تر و بي نقص تر انجام مي پذيرد.
اگر براي هر دوربين مداربسته به صورت جداگانه تغذيه در نظر گرفته شود صرف نظر از زمان زياد نصب آن و از بين رفتن زيبايي محل براي روي كار بودن آن باعث مي شود تا در صورت بروز مشكل، فقط يك تصوير را از دست برود. همچنين مي توان از يك تغذيه مركزي پيشرفته يا از جعبه تقسيم استفاده كرد.
يكي ديگر از تجهيزات جانبي كه بايد در انتخاب آن دقت كرد آمپراژ تغذيه است كه اگر آمپراژ پايين باشد باعث افت و قطع تصوير مخصوصاً در دوربين مداربسته هاي ديد در شب مي شود.زيرا در دوربين مداربسته ديد در شب آمپراژ و تغذيه مناسب براي روشن شدن LED آن در تاريكي شب بسيار موثر است. اگر هم آمپراژ زيادي بالا باشد جريان زيادي بالا مي رود و منجر به سوختن سيستم مي شود.
در برخي از تغذيه ها ۲ يا ۳ قطع كن داخلي مناسب وجود دارد كه مي تواند از وارد شدن لطمه در نوسانات شديد جلوگيري كند.


   دوربين مداربسته  پكيج دوربين مداربسته   انواع دوربين مداربسته   دوربين مداربسته tvt  
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.