جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ريست پسورد هايك ويژن | بازيابي پسورد در دستگاه هاي حفاظت تصويري

دوربين مداربسته / مطالب كاربردي در زمينه دوربين هاي مداربسته

ريست پسورد هايك ويژن | بازيابي پسورد در دستگاه هاي حفاظت تصويري

۳۴ بازديد

دوربين هاي مداربسته IP، دستگاه هاي DVR و دستگاه هاي NVR همگي ابزارهايي هستند كه جهت ورود به تنظيمات آنها يا بازبيني اطلاعات آنها به نام كاربري و پسورد احتياج داريد. به دليل آنكه در مصارف خانگي و كسب و كارهاي كوچك معمولا استفاده از تجهيزات مداربسته در بازه هاي طولاني مدت صورت نمي پذيرد معمولا مصرف كنندگان كلمه عبور خود را فراموش مي كنند.

براي بازيابي كلمه عبور فراموش شده فرايندي در نظر گرفته مي شود كه به آن ريست پسورد گفته مي شود. معمولا در اين فرايند بايستي شما كدي را به سازنده دستگاه يا نماينده آن ارسال كنيد و يك كد بازيابي كلمه عبور دريافت نماييد.

با توجه به اين موضوع كه انجام فرآيند ريست پسورد وقت گير است و نياز به تخصص دارد در صورت نياز مي توانييد با كليك بر روي صفحه فرم درخواست ريست پسورد هايك ويژن و وارد كردن اطلاعات خود از مشاوره همكاران ما در شركت مهر تجارت بهره مند شويد.

چرا فرايند ريست پسورد شركت هاي معتبر معمولا پيچيده است؟

سيستم هاي حفاظت تصويري به عنوان منابع داده اي حساس در نظر گرفته مي شوند. وظيفه اين سيستم ها مديريت امنيت شما مي باشد. حال فرض كنيد كه يك فرد ديگر كه مجاز به دسترسي به سيستم حفاظتي شما نيست بتواند به سادگي با طي يك فرايند ساده كلمه عبور سيستم شما را بازيابي كند. عملا در چنين حالتي هر كسي مي تواند در سيستم حفاظتي شما اختلال ايجاد نمايد.

مثلا اگر براي دستگاه DVR مانند دستگاه هاي مودم يك دكمه ريست پسورد گذاشته شود، كارمندان يك فروشگاه مي توانند به سادگي دستگاه را ريست كرده و به اطلاعات دستگاه دسترسي يابند يا آنكه روند ذخيره سازي تصاوير را مختل كنند.

شركت هاي دوربين مداربسته معمولا براي جلوگيري از دسترسي هاي غير مجاز روندهاي پيچيده اي را براي ريست پسورد طراحي نموده اند كه اگر چه باعث افزايش زمان بازيابي پسورد مي شود اما مي تواند از دسترسي هاي غير مجاز جلوگيري كند. بنابراين فرايند ريست پسورد هايك ويژن نياز به طي كردن مراحلي دارد كه سعي مي كنيم اين موضوع را در ادامه بيشتر توضيح دهيم.

نصب دوربين مدار بسته تي وي تي دوربين مداربسته

ريست پسورد در برندهاي مختلف

  • ريست پسورد هايك ويژن
  • ريست پسورد داهوا
  • ريست پسورد تي وي تي

پسورد خود را چگونه انتخاب كنيم؟

امنيت پسورد به معني امنيت دستگاه شما مي باشد. هميشه بايستي پسورد دستگاه خود را به گونه اي انتخاب كنيد كه به سادگي قابل حدس زدن نباشد، مثلا انتخاب تاريخ تولد يا تكرار اعداد عملا به معني آن است كه كسي كه كمي از شما شناخت داشته باشد بتواند به اطلاعات و تنظيمات دستگاه شما دسترسي يابد. هميشه پسورد خود را طوري انتخاب كنيد كه در كنار پيچيدگي به ياد آوردن آن براي شما ساده باشد. انتخاب پسورد هاي بسيار پيچيده به صورتي كه يادآوري آن غير ممكن باشد شما را مجبور به يادداشت كردن پسورد و كاهش امنيت نگهداري از آن مي كند.

در صورتي كه پسورد خود را در جايي يادداشت مي كنيد، حتما از برنامه هاي كاربردي موبايل يا كامپيوتر كه مخصوص اين كار مي باشند استفاده كنيد و بر روي آن برنامه ها نيز پسورد بگذاريد.

در هنگام انتخاب پسورد حتما از تركيب حروف كوچك و بزرگ در كنار اعداد استفاده كنيد. طول پسورد انتخابي را حتما بيش از 10 كاراكتر در نظر بگيريد. از قراردادن يك پسورد بر روي اكانت هاي مختلف اجتناب نماييد.

به هيچ وجه پسورد دستگاه خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد. در هنگام تايپ پسورد بر روي دستگاه از عدم حضور سايرين در محل اطمينان حاصل نماييد.

مراقب مهندسي اجتماعي باشيد

متاسفانه بيشترين قربانيان هكرها كساني هستند كه از روش هاي مهندسي اجتماعي ايشان اطلاع ندارند. هكرها با استفاده از ايميل هاي ساختي و يا چت هاي خصوصي اقدام به برقراري ارتباط با شما مي كنند و سعي مي كنند كه اطلاعات حساس شما را به دست آورند. مثلا يك فرد بدون آنكه در سايت هايك ويژن هيچگونه درخواستي براي بازيابي كلمه عبور ثبت كرده باشد از يك ايميل كه از دامنه اي شبيه به Hikvision.com است پيامي دريافت مي كند با اين مضمون: ” لطفا براي ارتقاي امنيت دستگاه خود اطلاعات فرم زير را در سايت هايك ويژن تكميل نماييد” و با كليك بر روي لينك به صفحه اي هدايت مي شود كه از وي مي خواهد كه پسورد دستگاه خود را براي افزايش امنيت در يك باكس ثبت كند.

عملا هكر با استفاده از يك سيستم مهندسي اجتماعي شما را هدايت به جايي مي كند كه خود به صورت كاملا ناخودآگاه اقدام به ارائه پسورد به هكر مي كنيد.

هميشه در صورتي كه ايميلي مانند اين دريافت كرديد يا زماني كه فردي خود را به عنوان نماينده شركت معرفي كرد و از شما درخواست اطلاعات نمود، به آدرس دامنه و اطلاعات فرد نگاه كنيد و از صحت آنها اطمينان حاصل نماييد.

بيشتر بخوانيد: هايك ويژن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.